MOBILE MATTERS | magazine over mobiel publiceren

 

Hoe zet je een online workflow voor mobiel publiceren in de markt? Custom publisher Decom doet het met een printmagazine, en Stapel tekende voor concept en realisatie: meteen een gedroomde kans om een paar van onze fraaiste registers open te trekken. Mobile Matters is onze eerste worp, en we zijn er niet weinig trots op.

Tabletformaat

Voor het formaat baseerden we ons op dat van een iPad, maar dat is niet de enige manier waarop het blad naar de wereld van smartphones en tablets verwijst. Mobile Matters bulkt van de speelse referenties naar mobiele apps, met icoontjes en buttons, kantelende pagina’s en veel aandacht voor beeld en infografiek. Tegelijk is Mobile Matters een printproduct pur sang: gedrukt op ongestreken papier, met een rechte rug en een opvallende fluotitel op de cover zorgt het voor een tactiele ervaring die online zijn gelijke niet kent.

Gebruikers centraal

Er valt ook wat te lezen in Mobile Matters. Uiteraard zet het blad de visie van Decom op mobiel publiceren in de kijker, maar er is ook plaats voor het theoretisch kader. Zo besteden we aandacht aan het onderzoek naar e-reading in Vlaanderen van de onderzoeksgroep Memori (Thomas More Hogeschool), gaan we dieper in op de succesfactoren voor een digitale contentstrategie en leggen we enkele vaktermen onder de loep. De kern van het blad wordt gevormd door vier portretten van mobiele gebruikers: de mensen om wie het uiteindelijk allemaal draait…

Mobile Matters won de award voor Beste Eenmalige Publicatie bij de Grand Prix Customer Media 2013.