AMORE | communitymagazine voor Thomas More

 

Thomas More is een nieuwe hogeschool, ontstaan uit de fusie van Lessius en de Kempense Hogeschool. Om het communitygevoel tussen studenten en docenten aan te wakkeren, riep de directie Stapel naar het schoolbord voor de realisatie van een eigen magazine. Het resultaat is Amore, een blad met liefde gemaakt…

Communityblad

Amore is bij uitstek een communityblad voor de volledige hogeschool. Studenten en docenten komen uitgebreid aan bod en worden bovendien ook actief bij het magazine betrokken. Zo werd de naam Amore gecrowdsourcet door middel van een oproep via de online kanalen. De studente die met de vondst op de proppen kwam, schopte het meteen ook tot covermodel.

Tabletformaat

Het magazine van Thomas More wordt verspreid door middel van displays op de zeven campussen. Het eerste nummer doet tevens dienst als wervingstool op de infodagen voor studenten in spe. Door het tabletformaat ligt het niet alleen makkelijk in de hand, maar laat het zich ook vlot in een handtas of een laptopsleeve glijden.

Instagrambeelden

Met z’n rechte rug en z’n ongestreken papier oogt Amore uitgesproken modern. Ook de vormgeving en de beeldtaal zijn gebaseerd op de gangbare trends in magazinedesign, met veel aandacht voor fotografie, ruimte voor infografiek en een fotorubriek die het leven op en rond de hogeschool aan de hand van Instagrambeelden documenteert. Maar er valt ook wat te lezen. Zo besteedt de eerste editie uitgebreid aandacht aan de fusie en de overheveling van de academische masteropleidingen naar de KU Leuven.

Amore won de award voor Beste Redactionele Format bij de Grand Prix Customer Media 2013.